logo

01

پیشگیری و درمان اضطراب در مشکلات روحی و جسمی اولین اقدام و بهترین روش برای سلامتی انسان به شمار می‌روند.
شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در مورد مشکلات روحی و جسمی خود بسیار حساس بوده و دوست دارید به صورت طبیعی آنها را درمان و پیشگیری کنید. به همین خاطر اینجا نمونه‌ای از درمان اضططراب به صورت طبیعی و حتی پیشگیرانه از یک ناراحتی را می‌نویسیم.
برای این منظور فرقی نمی‌کند، اینکه همیشه اضطراب داشته باشید یا به طور موقت دچار این مشکل شده باشید. احتمالا جز آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید، دارو مصرف کنید.
شاید واقعا هم نیازی به دارو نباشد. درمان‌‌های طبیعی و غیردارویی زیادی برای برطرف کردن اضطراب و تشویش وجود دارد. البته برخی از این درمان و تکنیک‌‌ها در لحظه پاسخگو هستند در حالیکه برخی دیگر در طول زمان خاصیت درمان‌گر دارند.
ما در اینجا چند روش درمان طبیعی را برای شما یاد‌آوری می‌کنیم.
نوشیدن چای‌ گیاهی با هدف درمان اضطراب
اگر دچار دلشوره و اضطراب هستید برای درمان اضطراب ، چای بابونه به همراه مقدار کمی سنبل الطیب می‌تواند باعث آرام شدن شما شود. برخی از مواد تشکیل دهنده بابونه دقیقا همان کاری را با مغز می‌کنند که داروهای آرام بخش همچون والیوم انجام می‌دهند.
تحقیقات نشان داده است، افراد مضطربی که ۸ هفته پشت سر هم چای بانونه مصرف ‌کردند، بسیار بیشتر از بیمارانی که دارو می‌خوردند، اضطرابشان کاهش پیدا کرده است. افزودن سنبل الطیب (والرین) به چای بابونه خواص آن را افزایش می‌دهد چرا که این گیاه، خواب آور و حاوی مواد آرامش بخش است و دولت آلمان آن را به عنوان دارویی برای بی خوابی تایید کرده است.
درمان اضطراب با ورزش
ورزش برای ذهن و جسم بسیار مفید است. با انجام تمرین‌های ورزشی می‌توانید اضطراب خود را در لحظه از بین ببرید. اگر بر اساس یک برنامه مشخص و منظم ورزش کنید، اعتماد به نفستان افزایش می‌یابد و احساس سلامت بیشتری می‌کنید. از جمله دلایل اضطراب، بیماری و چاقی است که در اثر ورزش کردن هر دو آنها از بین می‌روند.
تنها ۲۱ دقیقه وقت صرف کنید
۲۱ دقیقه: این زمان نشان می‌دهد، چقدر ورزش کمک می‌کند تا اضطراب خود را کاهش دهید. هنگامی‌که واقعا مضطرب هستید برای درمان اضطراب به مدت ۲۱ دقیقه روی تردمیل بدوید. پس از آن آرامش خود را به دست خواهید آوردید.
برای پیشگیری نیز بهتر است روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش‌‌هایی انجام دهید که تپش قلب شما را افزایش دهند. مانند دویدن روی تردمیل، دویدن در فضای باز، بالا رفتن از پله‌‌ها یا ... اگر اهل ورزش نیستید، حداقل روزانه مسافتی را با سرعت بالا پیاده روی کنید.
تمرکز بر روی تنفس و سوال پرسیدن
برای هوشیاری کامل هنگام تنفس، از خود سوال‌‌های ساده ای بپرسید. در یک جای آرام بنشینید، چشمان خود را ببندید و به نحوه تنفس خود یعنی دم و باز خود توجه کنید.
همزمان با آن از خود سوال‌‌های ساده‌ای بپرسید. مثلا، دمای هوایی که وارد بدن شما می‌شود چقدر است؟ وقتی نفستان خارج می‌شود چه تغییری در بدن شما ایجاد می‌شود؟ وقتی هوا وارد ریه‌‌های شما می‌شود چه حسی دارید؟

کلینیک غرب

تلفن : 93 - 88607885 و 32 - 88034928
فکس :88060667

Instagram logo   yahoo

روزهای کاری کلینیک غرب :

شنبه الی چهارشنبه از ساعت 15 الی 19:30
پنجشنبه صبح ساعت 8 الی 12 فقط آزمایشگاه و رادیولوژی
نشانی : میدان ونک ، خیابان ملاصدرا ، خیابان شیراز شمالی ، پلاک 185
کلیه حقوق مادی و معنوی برای موسسه پزشکی غرب محفوظ می باشد |طراحی و توسعه : وب لند پلاس