logo

02

یک مطالعه نشان داد که ورزش کردن (۳۰ دقیقه برای بزرگسالان و ۲۰ دقیقه برای کودکان) بین ۵ تا ۱۰ درصد توانایی ادراک را بهبود بخشید.

نبض ما -خیلی از اشخاص واهمه دارند که با بالا رفتن سن، هوشیاری و حافظه‌شان کم شود. برخی از آنها بخاطر اینکه ذهنشان را فعال نگه دارند، بازی پازل انجام می‌دهند. به هر حال، با یک حرکت بسیار ساده که همان حرکات ورزشی است، می‌توان قدرت ادراکی را بهبود بخشید و حتی سبب رشد سلول‌های تازه در مغز شد.

به نظر می‌رسد که هر میزان ورزش کردن بهتر از ورزش نکردن باشد، اما ورزش سخت، بهتر است. بنا بر نظر محققان دانشگاه چنگ کونگ در تایوان، موش‌هایی که قدر می‌دوند که دوست دارند، توانایی مغزشان را بهبود می‌بخشد، اما آنهایی که وادار به دویدن سخت‌تر می‌شوند توانایی‌های فکری‌شان بیشتر بهبود می‌یابد.
ورزش کردن سبب رشد سلول‌های جدید مغزی می‌شود
فواید ورزش کردن فراتر از انرژی بخشی به شما و بهبود قدرت تفکر است. ورزش کردن سبب رشد سلول‌های جدید در مغز می‌شود. مطالعات سوئدی نشان می‌دهند که دویدن، فعالیت نورون‌ های مربوط به یادگیری و حافظه را افزایش می‌دهند و افسردگی را از بین می‌برد. یک گروه تحقیق در آمریکا با تحلیل نمونه‌های بافتی از مغز موش‌ها که مسئول جهت‌یابی سه بعدی بود، رشد واقعی سلول‌های مغز را در آنها نشان دادند. دویدن سبب تحریک مغز موش‌ها در جهت رشد سلول‌های جدید در بخش هیپوکامپ شده بود و بطور میانگین در هر میلیمتر مکعب ۶۰۰۰ سلول جدید ایجاد شده بود. این فرآیند «نورون زایی» نامیده شد.
هوش
ورزش کردن برای بالابردن سطح هوش
بدن به سرعت در حال انباشت دانش است بدین معنا که تمرینات بدنی و فیزیکی جدا از آنکه ذهن را سرحال و به‌دور از استرس نگاه می‌دارد، موجب افزایش استعداد و هوش هم می‌شوند. به عنوان مثال تحقیق انجام گرفته در دانشگاه کارولینای جنوبی نشان داد که در زمان ورزش کردن ، میتوکندری (ساختار کوچکی در سلول‌ها که مسئولیت تولید انرژی بدن را بر عهده دارند) علاوه بر ماهیچه‌ها، در سلول‌های مغزی نیز تولید می‌شود که نتیجه‌اش افزایش کارایی مغز و سرعت عمل بیشتر آن بعد از فعالیت بدنی است. به دلیل وجود تردیدهای زیاد پیرامون این پژوهش، مطالعه‌های اخیر به طور واضح تأثیرات تمرینات بدنی را بر روی هوش به عنوان یک واقعیت بیولوژیکی اثبات کرده است.
رابطه ورزش کردن و آمادگی تحصیلی
محققان در تحقیقات خود بیش از ۲۰۰ دانش آموز را به مدت ۹ سال زیر نظر گرفتند. محققان این دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کردند به گونه ای که برای یک گروه درسهای تربیت بدنی در طول پنج روز درهرهفته به همراه تمرین های بیشتر توازن و هماهنگی در نظر گرفته شد اما برای گروه دوم سطح عادی تمرین های بدنی در نظر گرفته شد.این تحقیقات نشان داد: ۹۶ درصد دانش آموزان گروه اول نتایجی گرفتند که توانستند وارد دبیرستان شوند اما این میزان در باره گروه دوم ۸۹ درصد بود.
این تفاوت به طور خاص خودش را بین دانش آموزان پسر نشان داد به گونه ای که دانش آموزان پسر گروه اول نتایج بالاتری در درسهای زبان سوئدی و انگلیسی، ریاضیات، تربیت بدنی و سلامت نسبت به دانش آموزان پسر گروه دوم گرفتند.انگرید اریکسون از دانشگاه مالمو سوئد گفت: ما به طور علمی تاکید می کنیم که تربیت بدنی روزانه و تحرک نه تنها مهارت های حرکتی دانش آموزان بلکه نتایج درسی آنها را نیز بهبود می بخشد.

کلینیک غرب

تلفن : 93 - 88607885 و 32 - 88034928
فکس :88060667

Instagram logo   yahoo

روزهای کاری کلینیک غرب :

شنبه الی چهارشنبه از ساعت 15 الی 19:30
پنجشنبه صبح ساعت 8 الی 12 فقط آزمایشگاه و رادیولوژی
نشانی : میدان ونک ، خیابان ملاصدرا ، خیابان شیراز شمالی ، پلاک 185
کلیه حقوق مادی و معنوی برای موسسه پزشکی غرب محفوظ می باشد |طراحی و توسعه : وب لند پلاس